
Moi, mä olen marika
Marika marikoinnin takana
Tuen yrityksesi kasvua yhdistämällä tavoitteellista ja mitattavaa sekä luovaa ja innovatiivista digimarkkinointia tarpeisiisi räätälöitynä. Olen erikoistunut palvelemaan yrityksiä, joissa ei vielä ole selkeää yhteyttä markkinoinnin ja tulosten välillä. Autan luomaan markkinointia, joka tukee tavoitteitasi eikä ole enää asia, jota hoidetaan siinä sivussa, kun satutaan ehtimään.
Olen ollut kehittämässä yritysten prosesseja digimarkkinoinnin mitattavuudelle ja vienyt tiimin tekemistä kohti tavoitteellista ja tuloksellista markkinointia. Lukujen valossa olen mm. kasvattanut markkinoinnin tuottamien liidien määrää 5 > 20 myyntivalmiiseen liidiin kuukaudessa sekä toteuttanut tuotelanseerauksia, joissa on tavoitettu yli 3500 liidiä, järjestetty webinaareja yli 1000 osallistujalle sekä tuotettu yli 200 myyntivalmista liidiä. En kuitenkaan ole konsultti, joka tulee kertomaan, miten nämä asiat tehdään, vaan innovatiivinen tekijä, joka pystyy myös toteuttamaan suunnitelmat tehokkaasti.
työ- ja koulutushistoria
-
Tällä hetkellä olen päätyökseni vastuussa suomalaisen kasvuyrityksen digimarkkinoinnista ja liidituotannosta. Arkeni koostuu sekä strategisesta että operationaalisesta markkinointitekemisestä:
Maksettu mainonta ja liidituotannon optimointi
Tuotelanseeraukset ja projektijohtaminen
Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittäminen
Markkinointiwebinaarit
-
Ensimmäinen markkinoinnin työni, jossa pääsin juuri perustettuun tiimiin. Omalla osaamisellani kehitin tekemistämme analyyttisemmaksi. Päivittäisiin tehtäviini kuului sisällöntuotanto, verkkosivujen päivittäminen sekä markkinoinnin tulosten analysointi.
-
Opiskelujen aikana toimin isäni yrityksessä toimistoapulaisena laskujen ja palkkojen maksajana. Työ opetti ymmärtämään yrittäjyyttä ja yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa sekä oman työn johtamista.
Ehkä pieni yrittäjyyskipinä on syttynyt jo tässä vaiheessa.
-
Valmistuin vuonna 2021 ekonomiksi Tampereen yliopistosta erinomaisin arvosanoin. Pääaineenani oli markkinointi, mutta tutkintooni kuuluu myös iso kokonaisuus viestinnän opintoja.
Kauppatieteiden opinnot ja maailmankatsomus opettivat minut näkemään markkinoinnin osana yrityksen toimintaa ja hahmottamaan ison kuvan. En ole siis pelkästään sisältöjä toteuttava käytännön osaaja, vaan strateginen kumppani.
